În noiembrie 2013, pe spaţiul dintre „gara mare” și „gara mică” a apărut un nou punct de atracţie: este vorba de locomotiva cu aburi din seria 150.000.

Locomotiva pare contemporană cu bustul lui Horea (1964), deoarece acest tip s-a fabricat între 1946-1961, într-un număr de 282 de exemplare. Judecând după plăcuţa de identificare purtând numărul 150.139, locomotiva de la Cluj s-a „născut” pe la jumătatea secolului XX, fiind a 139-a ieșită de pe liniile de montaj. Pentru a satisface curiozitatea celor care nu știu, trebuie specificat faptul că primele trei cifre ale numărului reprezintă „formula osiilor ”, iar ultimele trei, poziţia locomotivei în șirul seriei produse. La vremea ei, alături de „Malaxa” tip 142, locomotiva din seria 150.000 fusese mândria Căilor Ferate Române. Cei 2000 de cai-putere generaţi de aburul ei erau capabili să imprime trenului o „iuţeală maximă” de 80 km/oră.

Acum, odihnindu-se pe o pereche de șine așezate anume pe zona pietonală dintre cele două gări, locomotiva, reparată la „Remarul 16 Februarie”, povestește, prin graiul mut al prezenţei sale, despre tradiţia și măiestria vechii industrii constructoare de mașini din România.